מה הם מילות מפתח ממותגות ומה תפקידם בקידום אורגני?

רוב הסיכויים שכבר יצא לכם לעקוב אחר מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם. מדירוג בתוצאות החיפוש ועד בירור מעמיק כיצד הלקוחות שלכם הגיעו אליכם, מילות מפתח מייצגות תיבת אוצר של נתונים שיווקים חשובים מאוד. עם זאת, יש סוג מסוים של מילות מפתח שלעיתים קרובות מתעלמים ממנו – מילות מפתח ממותגות. חלק מהמשווקים ובעלי האתרים לא מתייחסים למילות המותג שלהם או של המתחרים שלהם ומעדיפים לרוץ על ביטויי מפתח נישתיים (שרלוונטים גם הם). במאמר הזה נסביר על מילות מפתח ממותגות ולמה זה חשוב לשלב אותם אפילו לפני המילים החזקות בנישה שלכם.

תאריך

Load WordPress Sites in as fast as 37ms!
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!

מה זה מילות מפתח ממותגות (Branded Keyword) ?

מילות מפתח ממותגות הם ביטויים המשויכים ישירות למותג, למוצרים, לשירותים שלכם או של מתחרים מאותה התעשייה. סוגים אלה של מילות מפתח ניתנים לגילוי באמצעות מנועי החיפוש, מחקר מילים ורשתות חברתיות. לפניכם סקירה של כמה מהסוגים הנפוצים ביותר של מילות מפתח ממותגות:

  1. שם המותג – מילות המפתח הממותגות הנפוצות ביותר הן שמות מותג – Google, Amazon, Facebook וכו. שימו לב לא להתבלבל בין מילות מפתח ממותגות לבין האשטאגים ואזכורים ברשתות החברתיות מכיוון שאזכור או האשטאג מתייחסים לחשבון של המותג ברשת חברתית ולא ספציפית לשם המותג.
  2. שם של מוצר – מילת מפתח קצת פחות פופולרית היא אזכורים של מוצרים ספציפיים הקשורים למותג מסוים. זה נפוץ בעיקר אצל מותגים עצומים כמו מקצ'יקן של מקדונלדס. במקרים מסוימים, שמות מוצרים יהיו מחוברים יחד לשם המותג, כמו למשל: Google Pixle, Apple Watch וכו'.
  3. שגיאות איות של מותג – לפעמים זה קורה בגלל שגיאות הקלדה, זיכרון שגוי או איות מותג בצורה ייחודית – לפעמים נוצרות לנו מילות מפתח ממותגות לא בכווונה שכדאי לעקוב אחריהם מכיוון שהם מציגות נפח חיפושים גבוה מכיוון שגולשים התכוונו לחפש את המותג המוכר אבל טעו באיות. חברות גדולות לוקחות את הנושא הזה ברצינות ודוגמא מעולה לכך זו חברת פייסבוק שרכש את הדומיין faceboob com כדי שהטראפיק שמכוון אליה לא יגיע למקום אחר.
  4. שמות מתחרים – מילות מפתח נוספות שרלוונטיות לעסק שלכם אלו שמות המותגים של המתחרים שלכם. אם לצורך העניין אתם מקדמים מערכת לאימייל מרקטינג שפיתחתם, אז מילות מפתח של מותגים מתחרים כמו Mailchimp או Klaviyo יהיו רלוונטיים אליכם והטראפיק שיגיע ממילים כאלו יהיה רלוונטי מאוד לעסק שלכם.

BRAND

למה מילות מפתח ממותגות חשובות לקידום אורגני?

לעקוב אחר כמות גדולה של מילות מפתח ממותגות בנוסף למילות המפתח הרגילות בנישה שלכם זו לא פעולה קלה, מה שגורם למילות מפתח ממותגות לפעמים לרדת בסדרי העדיפויות של מקדמי אתרים ועסקים רבים. לצד מילות מפתח ברשתות החברתיות שמגיעות מאזכורים או תיוגים, נשים דגש על מילות מפתח ממותגות בגוגל שמזרימות טראפיק ישיר והמרות. בואו נסתכל על הסיבות המרכזיות לכך שמילות מפתח ממותגות ראויות לתשומת הלב שלכם:

  • יותר הזדמנויות לייצור אינטראקציות – האתר שלכם לא יהיה מדורג בכל מילות המפתח שרלוונטיות לכם ולכן המשמעות של מילות מפתח ממותגות היא חשובה לכם. יהיה לכם יותר קל לקבל דירוג על שם המותג ולחכות במקום ראשון בגוגל לגולשים שכבר שמעו עליכם בעבר וכעת הריצו עליכם חיפוש.
  • ניתוח התחרות שלכם בצורה מורחבת – ביטויים הקשורים למותג הם כלי מעולה לא רק עבור מילות המותג שלכם אלא גם על שם המותג של המתחרים המובילים שלכם. מילות מפתח ספציפיות של מתחרים יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר את הנוכחות שלכם ברשת החיפוש ובמודעות הממומנות בגוגל. חיפוש מילות מפתח ממותגות של מתחרים הוא מועיל מאוד וניתן להוסיף לו גם מילים נוספות רלוונטיות לכם. למשל: "שם המתחרה" אלטרנטיבות, "שם המתחרה" ביקורות, "שם המתחרה" מתחרים וכו'. חיפושים אלה מאפשרים לכם להופיע ברשת החיפוש בבטויים חזקים שלא חשבתם שרלוונטיים עבורכם וגם עוזרים לכם להעריך היכן אתם ממוקמים ביחס למתחרים מובילים.
  • הבנה טובה יותר של מה שהלקוחות שלכם חושבים – מילות מפתח ממותגות עוזרות לכם להדגיש דברים שלקוחות וגולשים שבאו איתכם באינטראקציה אומרים עליכם. בן אם מדובר באזכורים של המותג ברשתות החברתיות, ביקורות באתרים אחרים, מחמאות והמלצות. באמצעות ניטור שם המותג שלכם תוכלו לראות מה גולשים אחרים אומרים עליכם ברשת.

איך לעקוב אחר שם המותג שלכם ברשת?

מלבד מעקב שאתם עושים אחר מילות המפתח שלכם ובדיקה שלהם ברשת החיפוש של גוגל, יש לכם את האפשרות לעקוב אחר שם המותג שלכם ושמות של מתחרים בכל פעם שעולה כתבה לאתר שנסדרק בגוגל. כך, תוכלו לעקוב במדויק אחר כל אזכור אינטרנטי שלכם או של המתחרים שלכם.  על מנת להתחיל מעקב כזה, היכנסו ל-Google Trends – כלי חינמי של גוגל שעוזר לכם למצוא חיפושים טרנדים. בתפריט מצד ימין לחצו על מינויים ואז לחצו על כפתור הפלוס

במינוי בגוגל טרנדס (חינמי לגמרי), אתם יכולים לבקש מגוגל לשלוח אליכם חיפושים פופולריים שמתרחשים או להזין מונח חיפוש שאתם רוצים לקבל עליו התראות. לאחר מכן, בחרו את האזור הגיאוגרפי שממנו תרצו לקבל התראה ואת תדירות שליחת סיכום ההתראות של גוגל ולסיום לחצו על הרשמה.

גוגל טרנדס אזכורים

לסיכום

מעקב אחר מילות מפתח ממותגות הוא יעיל מאוד עבורכם וניטור שלהם יעזור לכם לשפר את הקידום האורגני באתר. כדי לבצע ניטור ומעקב אחר המותג שלכם באינטרנט תצטרכו לעקוב אחריו גם ברשתות החברתיות וגם בגוגל כדי למצוא אזכורים שלכם. התחילו עם רשת החיפוש של גוגל ותדאגו שחיפוש של שם המותג שלכם יוביל לאתר שלכם בתוצאה הראשונה. לאחר מכן הירשמו למינוי בגוגל טרנדס כדי לעקוב אחר כל אתר שמזכיר את שם המותג שלכם.

על הכותב

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את Amazon S3 ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

מבית YeshnoSEO

All Rights Reserved - Beseg.co.il © 2021