בניית אתרים עם תשתית לקידום – מה הסוד?

אדריכלות לכל דבר – הכל מתחיל בתכנון ויסודות: פלאי הטכנולוגיה והאינטרנט כבר פרצו אינסוף תקרות זכוכית. הדרישה לאתרים עלתה בצורה לינארית במיוחד מאז פרוץ מגפת הקורונה ועוד שנים רבות קודם לכן ניתן היה לראות את ההילה סביב התחום הנ"ל – כעת כאשר לכל אדם ולכל חנות יש אתר חי ברשת, גם שם מתחילה תחרות על תשומת לב הלקוחות.

תאריך

Load WordPress Sites in as fast as 37ms!
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!

היצע וביקוש על תשומת הלב:

ג'ף בזוס מייסד אמזון טען בתחילת דרכו שהוא הבחין בנתון מסקרן – "הדרישה לשימוש באינטרנט עולה בכל שנה במאות אחוזים" הוא הבין שזהו לא נתון סתמי ושהוא מבשר על העולם שעתיד להגיע.
הוא החליט להקים חנות אינטרנטית למכירת ספרים בסוף שנות ה90 ואותה חנות פורצת דרך הפכה אותו כיום לאיש העשיר בעולם. הסיפור הנחמד על בזוס מגיע כדי ללמד אותנו על הפריצה הגדולה של האינטרנט –  וכיאה לשוק כה רווחי נכנסו לזירה גופים שונים כדי לקצור בעצמם את הזהב שמאחורי המשאב הוירטואלי. חנויות מקוונות רבות נוצרו – מאליאקספרס ואליבאבא ועד לאתר קמפינג בגן השלושה, כולם הבינו שהנגשת מידע לקהל הלקוחות שלהם משדרג את העסק ומגדיל בסוף החודש את הנטו שנכנס לחשבון.

משחק סכום 0:

 משחק סכום 0 הוא משחק בו כאשר אחד מרוויח בוודאות השני מפסיד. למשל בכדורגל, כאשר קבוצה אחת מבקיעה גול, הקבוצה השנייה בהכרח נפגעת .
כנ"ל לגבי האינטרנט במובן מסוים. הביקוש הגדול למידע ולרכישה מקוונת הביא לגדילה עצומה של נותני שירות ולהיצע בהתאם לביקוש. ההיצע נהפך תחרותי וכיאה לשוק קפיטליסטי פתוח – החזק מנצח.

חדשנות ושיטות:

 נותני שירותים שונים פיתחו שיטות שונות לבלוט לעיני הקהל הגלובלי ולקפוץ מהר כמה שאפשר בדפדפן של הגולש. התחרות כמו תמיד הייתה על תשומת ליבו של הגולש. האתרים נעשו יפים יותר וממכרים יותר.
אתרים מסוימים סיפקו שירותים חינמיים בנוסף למטרת העל שלהם כדי בסך הכל למשוך תנועה לאתר. חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק החלו למכור את האפשרות לקידום בפלטפורמות שלהם.
כיום, עסק מקומי יכול לשלם סכום חודשי למנוע החיפוש ובתמורה להיות ממוקם בראש העמוד. כמה פשוט – ככה יעיל. המעבר בין העמוד השני במנוע החיפוש לעמוד הראשון יכול להיות עניין של להיות או לחדול בשביל עסק מסוים.

בואו נדבר על יסודות – לשם כך התכנסנו:

דיברנו על הדרישה והתחרותיות ודיברנו גם על אפשרויות קידום, כעת בואו נדבר לרגע בשפת מתכנתים ונבנים כיצד נבנה אתר והאם בניה בצורה כזו או אחרת יכולה לשפר את עתידו של האתר.
כידוע לכולנו אתרים נבנים על ידי שפת קוד – הפלטפורמה המקובלת כיום היא וורדפרס או שילוב של מספר טכנולוגיות שונות. 

המילים המקצועיות –

מתכנת מנוסה יכול ספר ללקוחותיו שהאתר שהוא בנה עבורם נבנה בשלוש שפות מוכרות –

HTML – התוכן של האתר, המילים הכתובות.

CSS – עיצוב האתר, הצבעים, לפעמים גם האנימציה.

JS – הפונקציונליות של האתר, אם האתר הינו יותר מעמוד נחיתה פשוט ויש צורך בחוכמה מסויימת (אפשר לחשוב על זה כמו המוח של האתר)

ישנן כמובן מגוון אפשרויות נוספות לבניית אתר וגם גופים גדולים כגון wix הישראלית שמבצעים בנייה בצורות שונות אך זה מספיק מידע בשביל אדם שמעולם לא התנסה בעולם התוכנה יבין קצת מי נגד מי.
כדי לקדם את האתר בצורה מיטבית לאחר שהוקם, בראש ובראשונה יש לבנות את האתר בצורה נכונה.
קוד פשוט שבנוי בצורה נקיה ישפר את יעילות האתר וישפר גם את חווית הגלישה של הלקוח בקצה.
ישנם מתכנתים שעלולים לכתוב קוד לא יעיל שיגרום לאתר לעבוד בצורה איטית יותר מזה שניתן היה לבנות. ממש כמו בניית מבנה אדריכלי, צורת הבניה חשובה ביותר.

שיטות נוספות לקידום יעיל:

טרם הקמת האתר יש גם לקנות domain (שם אתר/כתובת) יעיל ומדויק לשם חיפוש מוצלח של הלקוחות. אתר המתעסק במכירת עצים צריך לחשוב על שם שיהיה ללקוחותיו קל לזכור ולא לתת שם לא מקצועי שבכתובת החיפוש יראה בצורה הבאה 

http://www.weSellWoodAndOtherStuff.com.

שם האתר ומילות מפתח יתנו פתח לקידום יעיל של האתר לאחר הקמתו. אלו כמובן דברים שניתן לשנות בהמשך אך מומלץ מאוד להתחיל בצורה הנכונה כדי לא לבלבל את הלקוחות על ידי שינוי כתובת האתר או להתחיל לתקן בעיות שניתן היה להימנע מהן בכתיבת הקוד של האתר. קצת כמו לתקן בבית לאחר שהבניה הושלמה.

הכל עניין של תנועה –

דרך נוספת לאפשר קידום אתרים יעיל היא העלאת תוכן מעניין לאתר. בסופו של דבר אנו מנסים לייצר תנועה (traffic) של לקוחות פוטנציאליים אל האתר שלנו כדי לקדם את מטרת האתר.
תוכן איכותי שמתקשר לקהל הלקוחות הפוטנציאליים יהווה דרך מצוינת לקידום האתר. בדומה לדוגמה מקודם, אתר שירצה למכור עץ יוכל להעלות מידע על סוגי עצים שונים או למשל סרטוני הסבר על בניית פרגולה מהעץ אותו הם מוכרים, כך הלקוח מקבל ערך מוסף ויבקר באתר בתדירות רבה יותר. כאשר אנו מגבירים את הtraffic של האתר אנו מגדילים את ההזדמנויות של הלקוחות לקנות את המוצר שבשבילו נבנה האתר או כדי לקבל את השירות שבשבילו הוקם האתר ונוצרת סיטואציה של win win בין ומנהלי האתר לבין הלקוח הפוטנציאלי. האחד הגדיל את קהל לקוחותיו והאחר הרוויח ערך נוסף.

שפת הרובוטים –  

הטמעת מילות מפתח בתוכן האתר יאפשר קידום אורגני וקידום ממומן ממוקד יותר.
אם אתר העץ יעלה כתבה וישתמש בה במילים כגון "עץ","פרגולה","pvc" וכל דבר שמתאים למה שהוא מנסה למכור, הוא יוכל להזין את אותן המילים בקידום הממומן של מנוע החיפוש והדבר יביא לקוחות מדויקים יותר אל החשיפה הראשונית לאתר.

רספונסיביות רבותיי –

דבר חשוב מאוד שרבים מתעלמים ממנו בעת הקמת האתר הוא בניה נכונה למובייל. אחוז ניכר מאוד מהגלישה של משתמשי הקצה באתרים הוא באמצעות מכשיר הטלפון שלהם ולאו דווקא דרך המחשב.
כדי שהאתר יהיה נגיש בצורה נעימה גם למשתמשים דרך הטלפון הוא צריך להבנות כך עוד מראש. אחרת, הפונט יכול להיות ענק וכל העיצוב יכול לרדת לטמיון ללא התאמה לגודל מסך זעיר לעומת מחשב.

ישנן תחרויות עולמיות על עיצוב אתרים, ומבט חטוף באתר awwwards יחשוף בפניכם אתרים זוכי פרסים שיגרמו לכם להבין עד כמה בניה רספונסיבית היא דבר הכרחי ומשנה חווית משתמש.

לסיכום:

האינטרנט הוא שוק חסר תקדים. מצד אחד הוא זהה לכל שוק תחרותי אחר, יש היצע וביקוש ויש תחרות קפיטליסטית מובהקת בין השחקנים השונים (מעניין לחשוב האם קיימת גם נקודת מבט סוציאליסטית בתחרות) ומצד שני הוא וירטואלי ובאיזשהו מקום בלתי נראה.
ניתן לעקוב אחריו באמצעות גרפים כאלו ואחרים אך זוהי פעם ראשונה שזירה כלכלית כל כך מרשימה נמצאת על גבי עננים וירטואליים וגלובליים. כדי להצליח בשוק המסקרן יש להתחיל בהנחיות המפורטות בכתבה ומשם השמיים הם הגבול.

 

 

מבית YeshnoSEO

All Rights Reserved - Beseg.co.il © 2021